עיצוב לוגו הוא תהליך שהמעצב הגרפי מוביל אותו וללקוח חלק חשוב בו. נקודת המוצא לעיצוב לוגו צריכה להיות המסרים שעל הלוגו להעביר אל קהל היעד שלו. לכל חברה שמספקת שירותים ומוצרים מסויימים ישנם מסרים ספציפיים שעליה לשדר אל קהל הצרכנים הפוטנציאליים שלה.
מכיוון שהמעצב הגרפי שמעצב את הלוגו אינו מכיר לעומק את החברה שעבורה הוא מעצב את הלוגו, הוא מגיש בדרך כלל מספר סקיצות ללקוח. הלקוח שמכיר היטב את החברה ואת השירותים שהיא מספקת צריך לבחור מבין עיצובי הלוגו שהגיש לו המעצב הגרפי איזו סקיצה הכי מתאימה לחברה שלו.
עיצוב לוגו הוא תהליך המורכב מכמה שלבים:
- מחקר – לפני שהמעצב הגרפי מתחיל לעבוד על עיצוב הלוגו הוא צריך להבין במה עוסקת החברה, מהם שירותיה ומוצריה. כמו כן, על המעצב הגרפי לדעת מה עיצוב הלוגו צריך לשדר, אילו תחושות ומחשבות הוא צריך לעורר אצל קהל היעד של החברה שעבורה הוא מעצב את הלוגו. אותם מסרים שעל עיצוב הלוגו להעביר אל קהל היעד שלו הם עיקר מהותו של הלוגו, לכן על מעצב הלוגו לדעת היטב אילו מסרים עיצוב הלוגו צריך להעביר.
- בדיקת מתחרים – על מנת שעיצוב הלוגו יהיה ייחודי, מקורי ויבלוט מעל המתחרים, המעצב הגרפי צריך לבדוק אילו לוגואים קיימים למתחרים של אותה חברה לפני שהוא מתחיל בעיצוב הלוגו. הוא בודק אילו צבעים קיימים באותם עיצובי לוגואים של המתחרים, מה סוג הגופן בו הם משתמשים ומהם הרעיונות שמובילים את אותם לוגואים. כשהמעצב הגרפי בוחן עיצוב לוגו של חברה מתחרה הוא צריך לבדוק האם המסרים של אותו לוגו הועברו אליו על מנת להסיק מסקנות לגבי כל המרכיבים של עיצוב הלוגו. זהו שלב חשוב בתהליך עיצוב לוגו מכיוון שהמעצב הגרפי לא יוכל לעצב לוגו שיבלוט מעל המתחרים של הלקוח שלו מבלי לדעת אילו לוגואים קיימים לחברות המתחרות.
- רעיון – לפני שהמעצב הגרפי פותח את המחשב ומתחיל לעבוד על עיצוב הלוגו, הוא חושב על רעיונות שמתאימים ללוגו עבור החברה של הלקוח. יתכן שאם תבחרו במעצב גרפי שאינו מקצועי הוא ידלג על השלב הזה ויתחיל ישר לעצב את הלוגו במחשב על מנת לחסוך זמן. עיצוב לוגו ללא מחשבה על רעיון עלול לגרום ללקוח שהזמין את עיצוב הלוגו לפספס לקוחות. הסיבה לכך היא שעיצוב לוגו ללא רעיון לא יפנה בצורה מדוייקת אל קהל היעד הרצוי ויתכן שלא ימשוך אותו לרכוש את מוצרי החברה. רעיון טוב ומתאים לעיצוב הלוגו יעניין את קהל היעד וישדר לו את המסרים הרצויים.
- סקיצות – אחרי שבידי המעצב הגרפי את המידע הנדרש והרעיונות הוא יכול להתחיל בעיצוב הלוגו. הוא מכין מספר סקיצות ללוגו. יכול להיות שיש למעצב הגרפי כמה רעיונות שונים לעיצוב הלוגו וכל אחת מהסקיצות ללוגו תהיה שונה מבחינת רעיונית. לחילופין, יכול להיות שלמעצב יש רעיון אחד טוב ללוגו וכל אחת מהסקיצות ללוגו תהיה שונה מבחינה עיצובית. שני המקרים האלו הם בסדר כל עוד עיצובי הלוגואים מעבירים את המסר שעליהם להעביר. כאשר הסקיצות מוכנות המעצב מגיש אותן ללקוח (בדרך כלל דרך הדואר האלקטרוני).
- שיפורים ושינויים – כאמור ללקוח חלק חשוב בעיצוב הלוגו. בשלב הזה הלקוח צריך להחליט אילו מבין הסקיצות ללוגו שהוגשו לו מתאימה בצורה הטובה ביותר לחברה שלו. אם אף אחת מהן לא מתאימה והוסכם על כך עם המעצב הגרפי, הלקוח יכול לדרוש מהמעצב להגיש סקיצות נוספות לעיצוב הלוגו. כאשר אחת מהסקיצות נראית מתאימה לחברה בעיני הלקוח, הוא יכול לבקש לשפר חלקים מסויימים במידת הצורך. בכל מקרה, המעצב הגרפי מלטש את עיצוב הלוגו עד שיראה ברמה גבוהה ביותר.
- הגשה – כשהלקוח נותן את אישורו הסופי לעיצוב הלוגו המעצב הגרפי מגיש ללקוח את הלוגו הגמור והסופי בכמה פורמטים. זאת על מנת לאפשר ללקוח להשתמש בעיצוב הלוגו בכל סוגי המדיה מבלי לגרוע מאיכותו.
אפשר לפנות אליי להתייעצות ועזרה בנושא.
נטע לופו
מעצבת גרפית
נטע לופו מעצבת גרפית